Katarzyna Sokołowska
Chórmistrz, profesor na Wydziale Edukacji Muzycznej w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wicedyrektor ds. artystycznych w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie. Prowadzi działalność pedagogiczną i
naukową. Współpracuje w Centrum Edukacji Artystycznej jako redaktor muzyczny kwartalnika „Szkoła Artystyczna”, wykładowca kursów, ekspert do spraw chóralistyki szkolnej. Jest twórcą i kierownikiem naukowym Ogólnopolskiego Seminarium
dla Chórmistrzów „Edukacja i wykonawstwo”, które odbywa się corocznie w ZPSM Nr 1 w Warszawie.
Wystąpiła z Chórem ZPSM Nr 1 na wielu konkursach chóralnych w kraju i za granicą, zdobywając nagrody i wyróżnienia m.in. Srebrny Dyplom na „ In Canto sul Garda” w Riva del Garda (Włochy) w 2005, Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie
Chórów Dziecięcych i Młodzieżowych w Moskwie w 2006, I miejsce w kategorii chórów młodzieżowych i akademickich oraz Nagrodę specjalną – Grand Prix – Arcybiskupa Metropolity Krakowskiego Kardynała Stanisława Dziwisza na XVI Małopolskim
Konkursie Chórów „O złotą strunę” w 2014. Na Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „Kaunas Musica Religiosa” (w lutym 2015 roku w Kownie) otrzymała Dyplom dla najlepszego dyrygenta konkursu, a chór „Elsner Coro” zdobył I miejsce i
Złoty Dyplom. W kwietniu 2017 roku, na Międzynarodowym Szczecińskim Festiwalu Muzyki Pasyjnej chór „Elsner Coro” otrzymał Złote Pasmo, a Katarzyna Sokołowska – Nagrodę „Dla najlepszego dyrygenta Festiwalu”. W listopadzie 2019 roku
Młodzieżowy Chór Mieszany ZPSM Nr 1 pod jej kierownictwem zdobył I Miejsce w kat. chórów młodzieżowych oraz Złoty Dyplom na XV Międzynarodowym Festiwalu im. H. M. Góreckiego Rybnicka Jesień Chóralna. W jej dorobku
znajdują się koncerty promujące muzykę polską na Litwie, Węgrzech, we Włoszech, w Rosji, Czechach, Słowacji, Austrii i Izraelu. Pracuje jako juror konkursów chóralnych.
Dokonała nagrań utworów wokalno-instrumentalnych: Msza e-moll op.88 J. Elsnera, Msza góralska T. Maklakiewicza, Sonety Krymskie St. Moniuszki, Msza Niedokończona L. Janacka. Od 1999 roku stale współpracuje z Wydawnictwami Szkolnymi
i Pedagogicznymi, dla których zrealizowała nagranie 7 płyt CD. Funkcjonują one jako dodatki do wydanych przez WSiP podręczników lub jako samodzielne projekty (m.in. „Polskie pieśni historyczne” – 2007).
W 2006 roku otrzymała odznakę honorową “Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz w 2009 roku Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. 16 maja 2011 roku odebrała nominację profesorską.
Bożena Magdalena Mrózek
Chórmistrz, doktor sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach, studiów podyplomowych w dziedzinie emisji głosu i chórmistrzostwa w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz
studiów podyplomowych w zakresie logopedii w Kielcach.
Od 28 lat dyrygentka Chóru Kameralnego Portamento, który przez lata działalności koncertował w kraju i za granicą (m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Ukraina, Bułgaria) oraz zdobywał krajowe i międzynarodowe nagrody w konkursach, przeglądach
i festiwalach. W latach 2006 – 2014 koordynator regionalny Ogólnopolskiego Programu Śpiewająca Polska, a od roku 2015 kurator regionalnego projektu Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska. W roku 2018 uhonorowana Brązowym Medalem „Zasłużony
Kulturze Gloria Artis”.
Jakub Szafrański
Urodzony w 1988 roku, absolwent ZPSM im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Uzyskał stopień licencjata w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (UMFC) w specjalnościach Gra na Trąbce oraz Prowadzenie Zespołów Muzycznych. Na tej samej uczelni 2015 r. ukończył studia magisterskie w specjalności Dyrygentura Chóralna w klasie prof. zw. Ryszarda Zimaka oraz w specjalności kompozycja w klasie prof. zw. dra hab. Pawła Łukaszewskiego w 2017 r. (dyplomy z wyróżnieniem).
W 2012 r. założył Męski Zespół Wokalny Foyer. W kwietniu 2013 r. na podstawie rękopisów zgromadzonych w BUW zrekonstruował Missa pro defunctis warszawskiego kompozytora międzywojnia – Jana Adama Maklakiewicza, a następnie poprowadził powojenne prawykonanie tego utworu w kościele św. Marcina w Warszawie. W kwietniu 2015 r. założył Koło Artystyczno-Naukowe Dyrygentury Chóralnej w UMFC zostając jego pierwszym przewodniczącym. W marcu 2015 r. został dyrygentem-asystentem w Chórze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzony przez niego chór żeński SGH zdobył I miejsce podczas I Międzynarodowego Konkursu Chóralnego „Cantu Gaudeamus” (2016) oraz II miejsce podczas Międzynarodowego Konkursu Chóralnego w Warnie (2017). Od 2016 r. jest dyrygentem-asystentem i kompozytorem w męskim chórze Cantores Minores, działającym przy Archikatedrze św. Jana Chrzciciela w Warszawie. W Październiku 2017 jako wykładowca rozpoczął współpracę z Wydziałem V Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.
Jego kompozycje także znajdują się w repertuarze wielu zespołów jak: sekstet wokalny proMODERN, Poznański Chór Kameralny, Chór SGH, Kammerchor Hannover, Zespoły Wokalne UMFC. Z okazji 60. Jubileuszowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki
Współczesnej Warszawska Jesień, Jakub Szafrański napisał utwór Karpaty na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich. Premiera Karpat odbyła się odbyła się na Zamku Królewskim (2017), a Orkiestrę Muzyki Nowej poprowadził maestro Szymon
Bywalec. Koncert był wydarzeniem w ramach The Central European Music Forum.
Od stycznia 2022 roku jest kierownikiem Zespołu Wokalnego Polskiej Opery Królewskiej.
Aleksandra Kopp
Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie na kierunku Dyrygentura Chóralna. W Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy ukończyła podyplomowe studia chórmistrzostwa i emisji głosu. W latach 2007-2017 pracowała
w Państwowym Zespole Ludowym Pieśni i Tańca Mazowsze, początkowo jako korepetytor, a później jako kierownik chóru i dyrygent. Współpracowała m.in. z Warszawską Operą Kameralną, Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Wielkim Operą Narodową
w Warszawie. Przygotowywała chór do wielu produkcji. Zdobyła szereg nagród w konkursach chóralnych w Polsce.
Jest pedagogiem emisji głosu. Współpracowała przy filmie Pawła Pawlikowskiego pt. Zimna Wojna, gdzie przygotowała wokalnie oraz uczyła dyrygowania aktorów odgrywających główne role.
Jest Ambasadorem swojego rodzinnego miasta Stalowa Wola. Tytułem Ambasador Stalowej Woli zostają uhonorowane utalentowane osoby związane z miastem, dążące do stałego rozwoju, które dzięki swej ciężkiej pracy zdobywają sławę w Polsce
i w świecie.
Jan Krutul
Kompozytor, dyrygent – swoje umiejętności kształcił m.in. na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina pod kierunkiem prof. Violetty Bieleckiej, prof. Pawła Łukaszewskiego oraz prof. Tomasza Bugaja. Jest laureatem konkursów kompozytorskich i chóralnych. Jego kompozycje ukazały się drukiem w wydawnictwach takich jak Schott Music, PWM, Chopin University Press i wykonywane są na festiwalach, konkursach i koncertach w Polsce i za granicą – w Niemczech, Mołdawii, Holandii, Bułgarii, Szwajcarii, Włoszech, na Litwie, Białorusi, Ukrainie, a także w USA (m.in. w nowojorskiej Carnegie Hall).
W latach 2016-2022 był dyrygentem Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie – z zespołem tym zdobył m.in. Grand Prix IV Ogólnopolskiego Festiwalu Muzyki Chóralnej Music Everywhere. Był pomysłodawcą i dyrektorem Konkursu Kompozytorskiego JP2 na utwór chóralny do słów Jana Pawła II oraz dokonał prawykonania nagrodzonych kompozycji na Zamku Królewskim w Warszawie.
Szczególne miejsce w jego twórczości zajmują utwory sakralne a cappella oraz kompozycje wokalno-instrumentalne. W swojej muzyce łączy radość wspólnego śpiewu z nieszablonowymi pomysłami kompozytorskimi, co przekłada się na unikatowy język muzyczny. W grudniu 2023 nakładem Chopin University Press ukazała się płyta Waiting for the Light z cyklem Antyfon adwentowych na chór żeński, fortepian i perkusję.
Aktywność kompozytorską i dyrygencką łączy z działalnością pedagogiczną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina – Filii w Białymstoku. Jest członkiem Akademii Fonograficznej oraz prezesem Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Chóralnej Cantica Cantamus.
Paulina Glinka
sopran koloraturowy, konsultant wokalny Filharmonii Łódzkiej. Jest absolwentką wydziału Sztuk Scenicznych Akademii Muzycznej w Łodzi, studiowała również we Włoszech w Conservatorio Statale di Musica w Parmie.
Jeszcze podczas studiów zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w roli Grilletty w operze „Aptekarz” Josepha Haydna, natomiast jej debiutem estradowym jest partia sopranowa w oratorium „Dixit” Josepha Haydna w Filharmonii
Łódzkiej im. Artura Rubinsteina.
Jest laureatką II miejsca w Ogólnopolskim Konkursie im. Ludomira Różyckiego a także półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Gabrieli Beňačkovej w Czechach. Zdobyła wyróżnienie oraz nagrodę specjalną dyrektora konkursu podczas Międzynarodowego Konkursu Operetkowo-Musicalowego w Krakowie. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Moniki Swarowskiej-Walawskiej, w ramach którego otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora norweskiego.
Sopranistkę można było już usłyszeć podczas Festiwalu Operowego w Oslo w Norwegii, koncertu oratoryjnego w Kalkar w Niemczech, Międzynarodowego Festiwalu koncertów w Filharmoniii Łódzkiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, w ramach Festiwalu Kwitnących Azalii na zamku w Mosznej, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej, Wędrownego Festiwalu Kolory Polski jak również na scenie Krakowskiego Forum Kultury czy w kultowej Piwnicy pod Baranami.