Regulamin 21. Festiwalu Pieśni Sakralnej w Grójcu (dalej zwany „Regulaminem”)

  1. Organizatorem 21. Festiwalu Pieśni Sakralnej jest Stowarzyszenie Fletnia Pana (zwany dalej „Organizatorem).

  2. Termin i miejsce wydarzenia:
    a. termin:

    i. 26 maja 2023 r. (konkurs oraz wydarzenia towarzyszące) od godziny 9:00,

    ii. 22 kwietnia 2023 r. (przesłuchania wstępne) od godziny 12:00,

    b. miejsce: Kościół Miłosierdzia Bożego w Grójcu, ul. Jana Pawła II 24, 05-600 Grójec.

  3. Szczegółowy program Festiwalu zostanie ogłoszony najpóźniej miesiąc przed konkursem.

  4. Warunki uczestnictwa:
    a. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie w terminie do 21 kwietnia 2023 r. do godziny 23:59, karty zgłoszeniowej poprzez internetowy formularz zgłoszeniowy lub mailowo na adres festiwal@fletniapana.pl.
    b. Po wcześniejszym przesłaniu karty zgłoszenia w terminie, przejść przez etap przesłuchań. W etapie przesłuchań można uczestniczyć poprzez:
    i. Dołączenie do karty zgłoszeniowej aktualnego nagrania swojego śpiewu w dowolnym formacie pliku dźwiękowego (zalecane rozszerzenia .mp3, .wav, .flac),
    ii. Przyjście na przesłuchania, które odbędą się 22 kwietnia 2023 r. od godziny 12:00 na terenie Parafii Miłosierdzia Bożego w Grójcu, ul. Jana Pawła II 24, 05-600 Grójec.
    c. Z etapu przesłuchań zwolnieni są laureaci 20. Festiwalu Pieśni Sakralnej.
    d. Występ/nagranie oceniane jest w skali ‘tak’/’nie’ bez oceniania lepszy-gorszy.
    e. Repertuar prezentowany na przesłuchaniu może być, ale nie musi być taki sam, jak później w dniu Festiwalu.
    f. Wyniki przesłuchań wstępnych i lista uczestników zakwalifikowanych do konkursu zostanie ogłoszona do 23 kwietnia 2023 r.

  5. Dla solistów obowiązują następujące kategorie wiekowe:
    a. Dzieci do lat 8,
    b. Uczestnicy w wieku od 9 do 12 lat,
    c. Uczestnicy w wieku od 13 do 16 lat,
    d. Uczestnicy w wieku od 17 lat wzwyż.

  6. Dla zespołów obowiązują następujące kategorie:
    a. Zespoły, schole dziecięce (szkoły podstawowe),
    b. Chóry dziecięce,
    c. Zespoły, schole starsze (szkoły średnie, studenci),
    d. Chóry.

    Uwaga: Organizator zastrzega sobie możliwość podziału kategorii „chóry” na podkategorie, jeżeli zgłosi się duża liczba chórów o zróżnicowanej strukturze. Ewentualny przydział do podkategorii będzie konsultowany ze zgłaszającymi chóry.
    Organizator zastrzega sobie możliwość ograniczenia liczby zakwalifikowanych zespołów z powodu ograniczeń organizacyjnych i technicznych.


  7. Każdy uczestnik chóru, scholi lub zespołu może wystąpić w konkursie tylko w jednym chórze, scholi lub zespole. Organizatorzy wykluczają występy tych samych osób w różnych zespołach, scholach i chórach.

    Uwaga! Organizator dopuszcza uczestnictwo członka chóru, scholi lub zespołu w kategoriach solowych.
    Akompaniatorzy mogą występować wiele razy.

  8. Uczestnicy Festiwalu w kategoriach SOLISTÓW (pkt. 4 Regulaminu) prezentują program:
    a. Który nie przekroczy 5 minut,
    b. Obejmuję jedną pieśń o tematyce religijnej/sakralnej.

  9. Uczestnicy Festiwalu w kategorii ZESPOŁY MŁODSZE (pkt. 5 lit. a Regulaminu) prezentują program:
    a. Który nie przekroczy 10 minut,
    b. Obejmuje dwie pieśni o tematyce religijnej/sakralnej.

  10. Uczestnicy Festiwalu w kategorii CHÓRY DZIECIĘCE (pkt. 5 lit. b Regulaminu) prezentują program:
    a. Który nie przekroczy 10 minut,
    b. Obejmuje minimalnie 2 pieśni o tematyce sakralnej/religijnej, w tym CO NAJMNIEJ jedna w wykonaniu a cappella,
    c. uczestnicy zobowiązani są do dostarczenia partytur utworów wykonywanych podczas prezentacji programu do wglądu dla członków Jury podczas etapu przesłuchań konkursowych.

  11. Uczestnicy Festiwalu w kategorii ZESPOŁY STARSZE (pkt. 5 lit. c Regulaminu) prezentują program:
    a. Który nie przekroczy 12 minut,
    b. Obejmuje 2 pieśni o tematyce religijnej/sakralnej, w tym CO NAJMNIEJ jedna w wykonaniu a cappella.

  12. Uczestnicy Festiwalu w kategorii CHÓRY prezentują program:
    a. Składający się z utworów o tematyce sakralnej/religijnej, zróżnicowanych pod względem stylistyki, nie dłuższy niż 15 min,
    b. Obejmuje co najmniej dwa utwory, w tym co najmniej dwa w wykonaniu a cappella i w tym co najmniej jeden utwór w języku polskim.
    c. uczestnicy zobowiązani są do dostarczenia partytur utworów wykonywanych podczas prezentacji programu do wglądu dla członków Jury podczas etapu przesłuchań konkursowych.

  13. Akompaniament
    a. W kategoriach ZESPOŁY MŁODSZE i ZESPOŁY STARSZE dopuszcza się akompaniament instrumentalny (pojedyncze instrumenty lub zespół), a także w kategoriach SOLISTÓW półplayback.
    b. W kategoriach CHÓRY DZIECIĘCE i CHÓRY dopuszczony jest akompaniament instrumentu zapisanego w partyturze dzieła.

  14. W przypadku półplaybacku, dopuszczalnym nośnikiem akompaniamentu jest płyta AUDIO CD lub plik dźwiękowy na PENDRIVE USB.

  15. Prawa autorskie i pokrewne oraz wizerunek, jak i również zasady przetwarzania danych osobowych są akceptowane przez uczestników (solistów, każdego członka chóru, scholi i zespołu) na etapie zgłoszenia zgodnie z zapisanymi tam oświadczeniami.

  16. Występy ocenia profesjonalne Jury, które przyznaje nagrody w poszczególnych kategoriach i grupach wiekowych. Przewidziane są pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe.

  17. Oprócz nagradzanych kolejnych miejsc dla scholi, zespołów lub chórów przewidziano przechodnią nagrodę GRAND PRIX – ZŁOTĄ HARFĘ. Zdobywca Harfy jest zobowiązany do udziału w kolejnym Festiwalu i przekazania jej zwycięzcy lub do obrony tytułu. Uczestnik, który trzy razy pod rząd zdobędzie Złotą Harfę, zyskuje prawo do zatrzymania jej na stałe.

  18. Jury oceniać będzie: dobór repertuaru w szczególności wartość sakralną, interpretację, intonację, emisję, dykcję i brzmienie zespołu/solisty, ogólny wyraz artystyczny.

  19. Jury zastrzega sobie możliwość przyznawania dodatkowych nagród poza głównymi kategoriami Festiwalu.

  20. Decyzje Jury są ostateczne.

  21. W przypadku różnic w interpretacji regulaminu ostateczna decyzja należy do Organizator.

  22. Organizator zastrzega sobie możliwość ewentualnej zmiany szczegółów regulaminu z obowiązkiem bezzwłocznego ogłoszenia zmian.

  23. Do kontaktu z organizatorem wyznaczono:
    a. Główny organizatorzy:
    Paula Pietrzak, e-mail: paula.pietrzak@fletniapana.pl,
    Kacper Ryczkowski, e-mail: kacper.ryczkowski@fletniapana.pl.
    b. Adres do korespondencji pocztowej:
    Stowarzyszenie Fletnia Pana
    ul. Jana Pawła II 24, 05-600 Grójec


    Aktualizowano: 24.03.2023 r. (historia zmian)